sunnuntaina, maaliskuuta 27


Tässä on kyllä yksi kovan onnen paketti. Joskus joulukuun alussa tilasin Yvesiltä kynttilöitä ja suihkusaippuan. Paketti ei koskaan tullut ja unohdin koko asian. Tammikuussa sain kirjeen jossa pahoiteltiin etten ollut tyytyväinen pakettiin. Mihin pakettiin? Pistin sähköpostia Yvesille ja kerroin etten koskaan saanut mitään pakettia mihin olisin ollut pettynyt ja palauttanut. Ne lupasivat lähettää paketin uudelleen. Odottelin ja odottelin, pakettia ei kuulunut. Sain jälleen lapun missä voivoiteltiin palauttamaani pakettia. Sähköpostitse sovittiin jälleen paketin lähettämisestä. Tällä kertaa he mainitsivat, että paketin pitäisi olla perillä noin kymmenessä päivässä. 20 päivää meni eikä minkäänlaista ilmoitusta tullut paketin noutamisesta. Arvelin sen kököttävän Postissa/Valintatalossa joten utelin asiasta sähköpostilla. Sain lähetystunnuksen ja sen avulla Posti luovuttikin paketin vihdoin minulle.

Selvisi myös Yvesin kanssa miksi aiemmat paketit eivät koskaan saapuneet minulle. He lähettävät pakettien saapumisilmoitukset sähköpostiin, ei kotiin lappua, tekstiviestiä tms kuten yleensä tapahtuu kun paketti on Postiin saapunut. Tästä ei missään kerrottu mitään joten en todellakaan osannut varautua tutkimaan olenko joskus heille jonkun sähköpostin antanut ja minkähän. Kappas kappas, olin antanut, jonkun iän ikuisen luukku.comin osoitteen jota en ole käyttänyt enää viiteen vuoteen, koska se täyttyy roskapostista päivässä. Postissa päivittelin asiaa ja täti tiskin takana totesikin, että viime aikoina on paljon Yvesejä palautunut, tässä lienee siis vastaus.

Vinkkinä siis firmoille jotka haluavat olla nykyaikaisen sähköisiä. Varmistakaa asiakkaaltanne, että heidän antama sähköposti todella toimii. Ei varmasti ole halpaa hupia lähetellä ihmisten paketteja ees taas. Harva antaa sitä käytetyintä sähköpostiaan yritysten käyttöön mainospostia välttääkseen. Niin kiva kun se sähköposti onkin, se ei ole viime kädessä kamalan luotettava. Jos välttämättä tahdotte hoitaa asiat sähköpostilla niin ilmoittakaa siitä ainakin kissan kokoisin kirjaimin jotta asiakas voi siihen varautua.

6 kommenttia:

  1. Dodih, johan selvisi :)

    Nuissa pakettiasioissa tekstiviesti-ilmoitus paketin saapumisesta on minun mielestä kätsympi, kuten taannoin kerroin.

    VastaaPoista
  2. Joo, tekstiviesti on kätevä, koska se tavottaa ihmisen melkein mistä vain. Oot vaikka töissä niin kotimatkalla voit kiertää Postin kautta. Perinteinen lappunen postilaatikkoon tulee heti perään. Tuo sähköposti on mun mielestä aika epävarma.

    VastaaPoista
  3. Onpa höhlää! Pahimpia ovat ne firmat/palvelut, joihin kirjaudutaan nimenomaan niin, että sähköpostiosoite toimii käyttäjätunnuksena ja siinähän sitten pahimmillaan joutuu luomaan uuden tunnuksen, kun sitä osoitettakaan ei aina pysty vaihtamaan.
    -Susan

    VastaaPoista
  4. Tuo on muuten tosi ärsyttävää. Varsinkin kun harva antaa mihinkään nettisivustolla sitä sähköpostia joka kulkee mukana vuosia ja on se tärkein.

    VastaaPoista
  5. Hyvä pointti. Mullakin kun on nettikauppa. Ei tosin ole ihan juuri tuollaista ongelmaa, kun alunperin jo ennen paketin lähettämistä osoitteen tiedustelu ym. kirjeenvaihto tapahtuu sähköpostilla. Ei voi kuin toivoa, että ihminen tilauksen tehdessään antaa jonkun voimassaolevan osoitteen, muuten häntä ei saa koskaan kiinni eikä tilauksen kanssa pysty etenemään... Mutta se on totta, että mielellään ei kukaan anna "parhainta" sähköpostiosoitetta siksi, ettei sinne halua mainoksia.

    VastaaPoista
  6. Sulla on se ero, että koko kauppa on netissä, siinä asiakas on jo valmiiksi tietoinen kaupan tapahtuvan täysin netin välityksellä. Itse kuitenkin tilasin nuokin Yvesin tavarat ihan perinteisellä kirjekuorella. Kyllä mä tuommoseen pienimuotoseen nettikauppaan varmaan antasin sen ykkössähköpostini, ne harvoin lähettää roskaa. Mutta varovainen pitää kyllä olla. :)

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.