perjantaina, tammikuuta 4

Slow lifehan on muotia, joten palataan hieman kesään...
Monta kesää on ollut tarkoitus kohota Keskustori ylle, nyt vihdoin sain aikaiseksi. 
Komeat oli maisemat, arvaatteko missä kiikuin?
Kuvassa tunnetun Näsinneulan lisäksi erottuu Impilinna, virallisemmin Amurinlinna. Minä olen muuten 80-luvulla ollut Amurinlinnan päiväkodissa, ei tosin sijainnut ko rakennuksessa vaan siinä ihan vieressä (olisiko se linkin viimeisen kuvan pesularakennus, anyone?).

Raatihuone, tonne on joskus päästävä sisälle, on kuuma pimeä.

Kovan onnen Mäkkitalo eli Commercen talo.

kaupungin teatteri
vanha kirkko

Keskustorilla oli Kukkaisviikon konsertti menossa.

Täytyy myöntää, että vaikka rakastan korkeita paikkoja, niin paikoin kyllä hirvitti kiikkua tuolla maailmanpyörässä. Ehkä kun oli sateinen harmaa päivä, maailmanpyörä keskellä isoa toria ja olin lähes ainoa "hurvittelija", ei siis mikään kesä, aurinko ja Linnanmäki-fiilis.

Ja se esiintyjä oli Veeti. Eräällä lukemallani bloggaajalla on kuva samasta tilaisuudesta. Ei kuitenkaan taidettu olla samaan aikaan paikalla sillä hän oli lähtenyt suht alussa kun oli alkanut sataa ja minä saavuin paikalle juurikin kun sade alkoi. :)

4 kommenttia:

  1. Olipa hauska nähdä näitä maisemakuvia, kiitos slowbloggauksesta ;-)

    VastaaPoista
  2. Joo! Oli kyllä niin ankea ilma, että oli pakko häippästä heti ensimmäisen biisin jälkeen.

    Oletko säkin amurilainen syntyjäsi vai miten olet tuolla päiväkodissa ollut?
    Itse en ole koskaan ollut päiväkodissa, koska äiti oli kotona, mutta kulmat on tuttuja. :)

    VastaaPoista
  3. Olitpas nopea! Lisäsin ensimmäisen kuvan alle vielä tekstiä, päivitä sivu jos kiinnostaa. :)

    Näitä slowpostauksia on tulossa lisää, syksyltä useampikin ja ne Rooman kuvat on edelleen käymättä läpi...jos ensi kesään mennessä. ;)

    VastaaPoista
  4. En ole amurilainen, en edes tamperelainen, tai no nyt ole, mutta en syntyjään. :) Mä olen syntynyt Mikkelissä ja Tampereelle (Työväen teatterin viereen) muutin vanhempien erottua, sillon myös menin Amurinlinnaan toviksi kun äiti oli päivystyksessä töissä. Siihen aikaan Amurinlinnassa oli Tampereen ainoa yöhoitopaikka.
    Sattui tässä muuten hassusti, olin ennen joulua tekemässä kahden päivän sijaisuutta Näsipuiston päiväkodissa, joka on siis entinen Amurinlinna! Amurinlinnan rakennus ei tosin enää kelpaa päiväkodiksi ja tilat muutti ihan viereen, samalla kai nimikin vaihtui. Ko. päiväkodissa oli kuitenkin parikin tätiä, jotka on ilmeisemmin hoitaneet minua silloin...öh...29 vuotta sitten. :D En kyllä muistanut heitä, eivät he minua. :) Olen myös aikanaan tehnyt lähihoitajaopintojen aikana työharjoittelun päiväkodissa jossa olin mukulana (Otavan päiväkoti). Muissa päiväkodeissa en koskaan ole ollutkaan, seuraavaksi alan varmaan kiertämään entisen perhepäivähoitajani? ;D

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.